Ford se zaměřuje na výrobu vozů, které mají uspokojit i ty nejvyšší potřeby zákazníků po celém světě. Všechny modely Ford se pyšní odvážným designem i vynikající ovladatelností a výkonem. Dobrým důvodem k nákupu vozu Ford je vedle skvělého řízení také nízká spotřeba paliva. Ford je jednou z nejvýznamnějších automobilek světa.

Ford je klientem pražské pobočky Wunderman od roku 1996.





Další projekty tohoto klienta:

Ford

21 prodaných vozů Ford B-Max před uvedením na trh

Reference

  • 21 prodaných vozů Ford B-Max před uvedením na trh
  • 21 prodaných vozů Ford B-Max před uvedením na trh
  • 21 prodaných vozů Ford B-Max před uvedením na trh
  • 21 prodaných vozů Ford B-Max před uvedením na trh
  • 21 prodaných vozů Ford B-Max před uvedením na trh
  • 21 prodaných vozů Ford B-Max před uvedením na trh
  • 21 prodaných vozů Ford B-Max před uvedením na trh

Cíle řešení

Jak najít kupce na zajíce v pytli? Respektive na auto, které nikdo nikdy neviděl? Dostali jsme za úkol vytvořit kampaň, se kterou by dokázal prodat 100 nových modelů Ford B-Max ještě před uvedením na trh. Dalším úkolem bylo získat kontakty na potenciální kupce pro období, až se automobil objeví na trhu. Předváděcí vůz v době kampaně však nebyl k dispozici! Cíl byl stanoven globálně, přičemž kampaň byla pro Ford první tohoto druhu. Nebylo tedy jasné, nakolik je cíl reálný

Ford B-Max je jediný vůz na trhu, který nemá pevný středový sloupek. Proto je vhodný zejména pro rodiny s dětmi nebo řidiče, kteří potřebují jednoduše nakládat a vykládat věci z osobního auta.

Strategie

Kdo by nechtěl dostat úplně nové auto zadarmo? Jednoduchá myšlenka se stala základem celé kampaně. Jeden ze zákazníků, kteří v daném období uzavřou kupní smlouvu na nový Ford B-Max, jej vyhraje.

Jak představit auto, když ho nemáte? Agentura na to šla s pomocí microsite. Seznamovala s[nbsp]klíčovými vlastnostmi vozu a návštěvníci se zde mohli registrovat a domluvit si návštěvu u dealera. Tam dostali šanci podepsat smlouvu a zařadit se do soutěže.

Cílové skupiny byly čtyři, definované podle toho, nakolik uživatel internetu uvažuje o koupi vozu. To jsme zjistili podle stránek, které si uživatelé prohlíželi.

První skupina uvažuje o koupi vozu, vyhledává informace. B-Max se vyplatí jim pořádně představit. Několik typů sdělení kopírovalo užité vlastnosti vozu, důležité např. pro rodiny, sportovce atd.

Na druhou skupinu, návštěvníky stránek Ford.cz, cílilo obecné sdělení.

Třetí skupině, pravděpodobně uvažující o koupi Fordu, se prezentoval nový B-Max s[nbsp]možností vyhrát jej zdarma. Tato skupina si na Ford.cz prohlížela formuláře pro testovací jízdu, konfigurátor, měla zájem o katalog apod.

Poslední skupinou byli návštěvníci microsite, kteří nedokončili registraci. Intenzita reklamního sdělení o probíhající soutěži se jim stupňovala, se snahou je pomocí remarketingu vrátit k B-Maxu.

Vzniklo několik desítek variant bannerů, optimalizovaných a laděných s ohledem na fungování kampaně.

Nejnutnější nebylo představit vůz, který nikdo nikdy neviděl, ale přivést zájemce o koupi vozu k prodejci, který by celou transakci dotáhl do konce. Omezený rozpočet nedovoloval nákladné řešení. Proto jsme kampaň stavěli čistě prodejně, s cílem efektivně oslovit ty, kteří už o nákupu podobného vozu přemýšleli.

Výsledky

Podařilo se nám prodat 21 vozů, aniž by je kupující viděli! To je nejlepší výsledek kampaně mezi všemi pobočkami Ford v celé Evropě.[nbsp]


Použité produkty: